Busy busy

Godmorgon! 

Vår realestate lady tycker visst inte om oss, vi har städat så fint så hon trodde vi använt oss av professionella städare, och ändå ska hon hitta saker som vi måste göra om. Så idag vid 1 ska jag till jobbet på vic park, men först blir det att åka och hämta upp nycklarna som vi redan lämnat in och ta mig tillbaka till lägenheten för att spraya ugnen (igen). Ska göra rent bänkarna (igen) trots att vi skrubbat dem tre gånger och måste tydligen torka av bladen till fläkten i vardagsrummet  (igen). Jag tror hon blev sur för att vi inte ville bo kvar.... Anyhow, jag sprayar, sen får det verka i några timmar och kieran jobbar bara på förmiddagen idag så när han är klar så får han nycklarna från mig så skrubbar han sen... men ja i hennes mail fick vi "please organise your cleaners to come back in", varför skulle vi betala någon att städa när vi kan göra det själva? 
Har haft två jobbdagar på flygplatsen nu, det är ert bra jobb, inte så avancerat men det är rätt skönt för det mesta. De ska försöka få in mig på en barista-kurs i nästa vecka, där jag jobbade i Launceston hade vi en kaffemaskin där man hällde o bönorna direkt o maskinen, sen tryckte man en shot eller två shot och så fixade maskinen det medan jag fixade mjölken. Denna maskin malen först bönorna, sen ska jag manuellt fixa shoten och om man häller i för mycket kaffe, för lite kaffe, pressar kaffet för hårt eller för lite, då är den oanvändbar. Så den är lite finurlig den där maskinen, så för stunden så får någon annan fixa kaffet. 
Jag har ingen aning om när realestate öppnar, men det borde vara ganska snart så jag ska väl åka om en sådär 10 minuter. Internet ska installeras idag också, yay!

Kommentera inlägget här :