Måndag igen

Ny vecka i praktiken, onsdag i teorin. Har jobbat hela helgen, jobbar på flygplatsen idag och imorgon, gruppmöte på vic park på onsdag och sen åker vi till Uluru på torsdag! Det ska bli väldigt spännande faktiskt, det känns ju verkligen som någon man borde ha gjort efter att ha spenderat några år i Australien. Några saker har inte hunnits med denna gång som får vänta. Great ocean road nere i Victoria vill jag åka någon gång. The kimberleys i Western Australia verkar väldigt vackert, så också Kakadu National Park i Northen Territory. Jag har inte varit i västra Australien över huvud taget, men det enda som lockar där är Wave rock som ligger ungefär 3 timmars bilresa från Perth. Australien är så mycket större än vad man faktiskt tror, det finns så mycket att se, men det har inte hunnits med med skola och jobb och sådär. Är ändå rätt nöjd med vad vi faktsikt har hunnit med. Ett år på sunhinse coast, Brisbane, Sydney, Melbourne, nästan hela Tasmanien, Fraser Island, barriärrevet med mamma och pappa, 5 månader i Stanthorpe och nu Uluru. Inte dåligt. 
Idag börjar jag inte förrän 3. Kieran slutar runt 4 så vi hann säga hejdå imorse så ses vi inte förrän runt 10 ikväll när jag kommer hem igen. Men han får i alla fall en hel dag med jobb idag vilket är positivt. Hans chef frågade om han vill jobba första lördagen varje månad för att få lite extra timmar, och de har en hel del på gång, så timmarna gå upp sakta men säkert. I värsta fall får han hitta ett extra helgjobb. 
Nu ska jag städa köket och plocka undan lite, något ska man väl göra med en ledig förmiddag!

Kommentera inlägget här :