Klart!

Hej och hå, så var bröllopsdagen över! Blev lite stressigt på sluttampen innan vigseln då vi fick massa sistaminutenuppdrag att uträtta strax innan, men allt var i tid, vi var på plats, Elisha och Julian blev gifta och sen hade vi fest. Bröllopet var ju på funktionscentret där jag jobbar, så det var lite märkligt att bli serverad av kollegor... kände ju nästan fler av personalen än av gästerna. Speciellt när alla från de andra rummen kom för att hjälpa till att ställa om rummet när festen var slut vid 11. Men det var god mat, bra sällskap, mycket dans osv, så på det hela taget var det lyckat. Så kände jag ju bartendern också vilket alltid är en fördel! Vi hade tänkt gå ut efteråt med Kierans syster och några familjevänner, men jag bestämde mig för att jag haft en drink för mycket och hellre ville åka hem, så vi åkte hem, beställde pizza med hemkörning vid midnatt och åt pizza i sängen. Jag mådde bättre än bruden i morse i alla fall, vi skulle alla äta frukost tillsammans vid bar&bistro på vic park, bruden kom dit men tog sig inte ur bilen och åkte hem... vi har varit och kollat upp henne nu på eftermiddagen och levererade både vätskeersättningstabletter och McDonald's så hon verkar må lite bättre nu! Brudgummen blev övertalad av sin bror att ta vodka shots igår, men innan så gick han till baren och sa att "se till att min är förberedd tidigare, med vatten". Så medan brorsan tog vodka shots så tof Julian vatten shots så han mådde finfint medan hans nya fru låg halvt medvetslös. Snart ska vi möta upp alla på middag igen, sen imorgon är det tillbaka till jobbet.


Bröllopet i lokalen bredvid hade betalat för fyrverkerier så då fick vi också fyrverkerier!
De hade en dans som alla tydligen lär sig i skolan, inte jag

Kommentera inlägget här :