Jag borde fundera på att köpa ett paraply

Nog för att vinter ska vara torrperiod, men visst kan det regna också! Vi har haft torrt och soligt i veckor nu, man kan faktiskt inte klaga på en vinter där det är 25 grader på dagen. Det blir kallt på kvällen och det är kallt inomhus, men det kan man väl leva med. Sen igår kväll i alla fall så har himlen öppnat sig och det har inte slutat regna sen dess. Sprang ner till min bil vid 1, den stod i en fors, och jag fick en hyfsad dusch. Jag tycker verkligen inte om att köra i regn, så jag åkte både en kvart tidigare än vanligt så man kan köra lite långsammare, och jag tog tull-tunneln som börjar precis vid vårat hus och spottar ut mig nära flygplatsen så det tar 10 minuter kortare tid och jag fick köra inomhus utan regn en stund. Detta resulterade i att jag kom till jobbet 40 minuter för tidigt, men hellre det än för sent eller en krock! Nästa vecka ska jag klämma in 6 shift på 5 dagar (dubbelt upp på torsdag), behövs nu innan vi ska till Uluru då jag missar 4 dagar då jag kunnat jobba. Nu börjar jag snart!

Kommentera inlägget här :