London

Vart kan Lovisa vara nu? Jo, i London sitter hon. Så vi kom äntligen på det där planet i Melbourne, tror vi var en sådär 4 timmar försenade, jag har svårt att hålla koll på tiden när man hoppat några tidszoner. De körde snabbt som attan och körde ikapp en och en halv timme när vi landade i Dubai, så vi var lite mindre försenade. Så sa de att vi skulle få gå på igen 40 minuter senare istället för 2 timmar så vi kunde komma iväg snabbt. Men det gick ju som det gick. Tror vi var på en timme senare eller så och allt var redo för start efter en och en halv. Men det är ju en flygplats med många plan och högt tempo så vi fick info att vi skulle få stå still i 25 minuter innan det var vår tur att lyfta. Så där stod vi. Och det var 40 grader utomhus, det blev varmare och varmare... och så efter en halvtimme säger de att under tiden vi väntade på att få lyfta så upptäcktes ett fel med ACn. De fixade ett tag innan de annonserade att det skulle ta ytterligare två timmar att fixa, så vi fick gå av igen! Vi fick vouchers för kaffe och lunch, sen var vi tillbaka på planet och faktiskt lyfte, ja ca två timmar senare. Många hade ju vid det här laget missat sina flyg i London, så de fixade åt alla som redan missat sina plan. Vi skulle landat vid 2 på eftermiddagen  och mitt flyg hem var vid 7, så skulle ju egentligen ha 5 timmar, så när det blev senare och senare så frågade jag personalen på qantas om jag verkligen skulle hinna då jag inte hade ett boardingpass än, det kunde de inte skriva ut än när jag checkade in i brisbane för en sådär 36 timmar sen. "Ja ja du hinner, du hinner, inga problem" var svaret från alla 4 jag pratade med vid olika tillfällen. Någon fick flytta längst fram i planet innan landning så de skulle komma först av, några fick expresskort så de kunde komma till terminalerna och genom säkerhetskontrollen snabbare. Men jag fick "ja ja du hinner".

Så vi landade 10 över 6. Jag hade inget boardingpass, satt på rad 70 i planet och skulle byta terminal. Jag sprang. Sprang jättefort med min tunga kameraeyggsäck och tjocktröja på, tror jag började gråta framför 3 olika anställda på vägen... jag har åkt jättelänge, jag är trött och stressad så det blev så. Kom fram till check in precis vid gaten 10 i 6. De kallade ut final call, men då hade tjejen redan flyttat mig till planet vid 9 eftersom jag var sen då då kunde hon inte flytta tillbaka mig. Så hör har jag sprungit och stressat och så måste jag sitta igenom två final call utan att få gå på, och hejdå planet. Brände handen häromdagen på en vattenkokare och mitt förband jag hade på trillade av, och i all stress glömde Jag det och lyckades dra upp skinnet på mitt brännsår på toppen av allt, så jag hade i alla fall tid att hitta ett apotek och köpa ett nytt plåster... nu är klockan halv 8, snart snart snart så kommer jag hem.

Kommentera inlägget här :