Packapacka

Vad gör man när man inte kan packa? Jo man skaffar en pojkvän som kan. Jag hade ett mindre nervsammanbrott när jag försökte stänga min väska, efter att det visade sig att skicka iväg den där lådan visade sig vara mer krångel än vi trodde. Så Kieran packade om alltihopa och helt magiskt så gick väskan att stänga. Så nu banne mig ska den inte öppnas igen. Jag vet verkligen inte hur han gör det, jag som tyckte jag hade packat så himla bra. Lite grejer kom inte med, men det var inte mycket. Ett par skor som jag ville ha med fick inte plats, så de får vänta här tills Kieran kommer eller skickar med nästa låda. Lite kläder har jag givit till secondhandaffären och småprylar fick stanna här, som sminkborttagningsmedel, nagellackborttagningsmedel och sånt. Det fick inte plats helt enkelt. Och jag ska inte föröska få ner någonting mer i väskan nu för
1) Lägger jag i något mer kanske den exploderar
2) Lägger jag i något mer är jag läskigt nära de 30kg som jag får checka in.
Mitt handbaggage är 10kg och jag får bara ha 7, så vet inte riktigt vad jag ska göra åt den saken. Lådan i alla fall, lådan löste sig och är nu på väg hem med DHL istället för Australia post, så jag borde få den hem på ungefär en vecka istället för 4 månader. 
Vi gjorde rent lite köksprylar vi ska sälja och börjat lägga upp lite annonser nu innan Kieran skulle till jobbet. Vårt IKEA bord och stolar fick vi sålt och upphämtat inom en timme, success! Vår tvättmaskin, soffa och fåtöljer ville den nya hyresgästen som tog vårt kontrakt köpa, vår kyl ville Elisha och Julian ha, så nu har vi kvar TVn och köksprylar såsom en matberedare, vattenkokare, brödrost och lite sånt som man kanske kan få en liten slant för. Annars kommer de ju bara slängas ut och det känns ju onödigt. 

Kommentera inlägget här :