Night out

Nu närmar det sig hemfärd, har sista jobbveckan framför mig nu. I söndags var vi inbjudna att komma ut med kieran's syster kylie och hennes kompisar för att fira Kylies födelsedag som var igår. Det hade varit kul att gå för det var rätt mycket folk från jobbet som hade varit kul att se innan jdg åker hem, men jag jobbade tills 9, var hemma kvart i 10, skulle äta middag och sen orkade jag inte byta om och ta mig in till stan... plus att vi gick ut och åt middag igår kväll med de andra som inte kunde komma i söndags, och vi hade inte råd med båda, så vi valde att bara följa med på middagen igår kväll. Jag jobbade inte så städade lägenheten på dagen, tog en promenad med kieran innan vi skulle in till stan. 

Så vi åkte in till Bavarian Beer Café, tysk restaurang med hur många sorters öl som helst. Till att börja med hade vi bokning vid halv 7, men vårt bord var inte klart förrän 10 minuter senare. Alla beställde, servitrisen skrev upp alla beställningar på samma lapp, så kom alla dryckerna in... utom kieran's. Vi väntade en stund, servitriser sprang förbi för fort och tittade inte ens åt vårt bord så det tog en stund innan vi kunde få någons uppmärksamhet och be att få den där ölen. Den kom precis innan maten. All mat kom ut samtidigt. Utom kieran's. Vi vinkade åt oss en tjej ganska snabbt då vi insåg att den var glömd, men då började de ju laga hans mat när vi sa till, så hans mat kom när alla andra ätit upp... han äter ju så väldigt fort så maten slank ner fort ändå. De började ta bort tallrikar, först 3 av 8. Sen 10 minuter senare tog de 4 till. De lämnade kieran's. Som helt klart var tom och besticken låg helt rätt. Skrattretande var vad det var.
Så när vi skulle betala kunde man bara få en nota per bord, så jag frågade tjejen om det förväntades av oss att vi skulle betala fullpris för den sena maten. Hon sa att de inte förväntat sig så mycket folk på en måndag och hon kunde inte göra något åt saken. Så jag frågade om jag kunde få prata med någon som kunde göra något åt saken. Stackarn blev lite osäker och sa att "kanske, men det är ju ganska mycket folk ikväll så..." och gick iväg. Vad jag har lärt mig som försäljare är att man ska fråga kunden vad de har tänkt sig, jag hade tänkt säga halva priset på kieran's öl och schnitzel eller få schnitzeln gratis, det var överpris på allt ändå. Istället kommer tjejen tillbaka och säger att hon kan ge oss 50% rabatt på allas mat. Visst, inte klagar jag på det! Vet inte om vem hon nu pratade med visste att vi var 8 pers runt bordet och vi nu fick en $110 rabatt istället för de $30 som jag tänkt föreslå... Kieran sa att nu kan han se mig i en management position.
Sen gick vi vidare till en bar precis vid flodkanten... flod? River? Å? Nää... I alla fall, innan vi gick tillbaka till lägenheten kylie och en kompis hyrt för helgen, på våning 41 i en byggnad mitt i stan, där var det fin utsikt! 
Sen när vi kom hem och gick och la oss runt halv 1 så hände något märkligt, det var en jättehög smäll någonstans i närheten, och den måste slagit av strömmen för vår tv sattes igång och det gör den automatiskt när man kopplar in den i väggen, eller strömmen slås av och på igen. Vet fortfarande inte vad smällen var, väldigt skumt.
Idag ska jag jobba, hej hopp!

Kommentera inlägget här :