Lägenhetssituationen

Så, vad händer? Jag åker ju troligtvis hem i början av augusti, och Kierans jobb är fortfarande inte heltid. Hans chef har lovat att försöka få upp hans timmar, så även om ingenting är inbokat så har hon lite småjobb och admin som han kan göra, men det kommer ändå att bli svårt med hyra och räkningar om hon inte kan hålla vad hon lovar. Får han 25 timmar i veckan är det nog för att betala hyra, räkningar och mat men inte tillräckligt för att spara några pengar. Så, vad är vår lösning? Han är ju bara här några månader till (om allt går som det ska med visumet, de skickar tydligen beslutet från ambassaden i Canberra så vi måste vänta på posten, och vi vet ju alla hur bra den fungerar) och vårt hyreskontrakt går ut i oktober. Så vi ska försöka bli av med vår lägenhet när jag flyttar, så kan Kieran bo med sin lillasyster i några månader vilket underlättar mycket för ekonomin. Vi har en inspektion imorgon då vi ska prata med realestate och fråga hur vi lättast gör detta, Kieran har redan annonserat lägenheten online, och vilken respons vi fått! Tre personer har sedan igår visat genuint intresse och två var inne imorse vid olika tidpunkter, och båda är väldigt intresserade, kanske även av våra möbler så vi inte ens behöver flytta något. Tänk om det varit så lätt med lägenheten i Launceston, vi hade sparat så mycket pengar... Så vi får se hur det blir, men så länge real estate är sammarbetsvilliga så ska det nog inte vara några problem. Nu ska både jag och Kieran snart jobba, idag är min fredag då jag har två dagar ledigt, men sen jobbar jag över helgen igen... mitt schema är ju lite märkligt nuförtiden. Börjar klockan 5 på morgonen på fredag och sen klockan 6 på kvällen på lördag!

Kommentera inlägget här :