Snart blir det hemfärd

Så jag öppnade min gmail för första gången på länge, och där väntar... ett fiskekort! Från april. Någon har satt en punkt för mycket i sin email, så jag har ett fiskekort som tillhör en (lustigt nog) Lovisa Karolina. Jag hoppas hon fick sitt fiskekort...
Idag är jag ledig, Kieran har precis åkt till jobbet. Vi har varit ute på promenad i solen och jag ska väl försöka vara lite produktiv. Har bokat in en service på min bil, ska försöka orka ta mig till banken och lämna in ett papper som ger Kieran kontroll över mina bankkonton så han kan stänga dem när jag åker hem, och ska slänga in en massa mynt i en myntmaskin så man får in pengarna på konton istället för i en burk under tvn. Gör min research också vilket företag som är billigast att skicka hem prylar med, inte är det australia post i alla fall. Jag har börjat packa ner det jag kan, men det är rätt myclet kvar, men ganska lite plats i väskan... Annars då? 5-dagarsvecka denna vecka också, är ledig idag och på onsdag, har 3 dagar på flygplatsen och 2 på vic park, alldeles lagom. Jag har så ont i armarna efter mitt skift på vic park i lördags, det var en 21års festdå vi bar runt på cocktail-rätter, och allt ska ju vara fint så vissa av rätterna ligger på stenplattor vi bär runt på, och det är svårt att bli av med maten i slutet när alla börjar bli mätta. Så det var en workout i sig! Kommer sakna mina kollegor på victoria park, det är så mycket trevligt folk som jag trivs med, men kommer inte sakna jobbet ett dugg, hatten av till alla som varit servitris i mer än 6 månader!
Nä nu ska jag ta vara på min lediga dag, men först ska jag nog läsa lite i min bok. 

Kommentera inlägget här :