Fast i Melbourne

Här sitter jag i Melbourne. Fortfarande. Jag hade allting packat och klart, var på flygplatsen i Brisbane klockan kvart i 5 för planet skulle gå klockan 7. På kvällen alltså. Sa hejdå till arbetskamraterna, tull Elisha och till Kieran, så bar det iväg till Melbourne. Flyget var en halvtimme sent, så det kändes ju lite stressigt då jag skulle ha en och en halv timmes byte i Melbourne och skulle gå igenom säkerhetskontrollen igen. Men jag vistelse redan att planet från Melbourne var försenat från Dubai så det skulle vara 40 minuter sent, inga problem. Glömde min nackkudde i Brisbane så det var ju lite surt, insåg också att jag glömde att låsa min väska, och det har ju jag inte så bra erfarenheter från. Men gjort är gjort, den är inceckad. Träffade en trevlig tjej från London att prata med medan vi väntade på att gaten skulle öppna, och så gick tiden. Och mer tid. Och mer tid. Ingen info. Sen plötsligt sa de att de städade planet och körde säkerhetskontroller och vi skulle få gå ombord om "10-15 minuter". 10 minuter betyder aldrig 10 minuter. Så där satt vi. 40 minuter senare då säger de att de har hittat ett fel som ingenjörerna jobbar på, och vi skulle få en uppddtering om 10 minuter. 20 minuter senare säger de att problemet löst, men de måste fylla i pappersarbete så vi får gå på om en halvtimme. Så gick det en timme. Då kommer det från högtalarna att de hittat ett nytt fel och det kommer att ta minst två timmar att fixa. Så här sitter jag. Har hittat en mobilladdare en bit bort, och här står en man och röker inomhus, något jag är väldigt tveksam till om det är tillåtet vi skulle åkt vid 11, nu är klockan 20 över 1. Med största sannolikhet missar jag mitt plan från London (planet går från Melbourne till London med ett två timmars stopp i Dubai) så de ska boka om mig men kommer inte att veta på vilket plan det blir förrän vi har landat. Så när kommer Lovisa hem? Ingen vet. Det här är ju Emirates i stockholm all over again. 10 minuter. Ni får gå ombord om 10 minuter. Bara 10 minuter till! BAM 6 timmar försenat. Allting på flygplatsen är stängt också så vi kan inte ens få något att äta eller dricka. Tur att man packade lite godis i handbagaget då....

Kommentera inlägget här :