Southbank Markets

I förrgår när jag skulle åka till jobbet började jag åka åt fel håll. Till fel jobb. Det har faktiskt bara hänt 2 gånger. Som tur är är att det är lätt att rätta till, tar bara 5 minuter längre om jag åker fel. Har också bara 2 gånger tappat bort min bil på flygplatsens parkering. Igår var det en kille som stod med sin lilla fjärrkontroll och försökte se vilken bil som låstes upp. Jag har ingen fjärrkontroll till min bil, så tappar man bort den får man snällt gå rad efter rad och leta efter bilen. Nu har jag bara tappat bort den max 10 minuter, jag var i fel kolumn, men jag försöker att parkera på ungefär samma ställe varje dag så tappar jag bort den så behöver man aldrig leta så länge.
Klockan halv 4 börjar jag jobba idag. Nu på morgonen var vi inne till Southbank och deras marknad. Hade lite saker jag kikat på ett tag som jag ville köpa innan jag åkte hem. Bland annat hittade vi lite tryck att sätta på väggarna när vi väl har lägenhet någonstans. Ska fixa lite lunch innan jobbet också, annars får man gå hungrig. En "semiformal" med 450 pers ikväll är vad jag ska servera. Det betyder med största sannorlikhet 16-åringar, så de är ganska lätta, bara så himla mycket folk. 
Vinter i Brisbane är lustigt. Hemma på vintern kan man gå runt inomhus i shorts utan problem, sen måste man sätta på sig kläder när man gå ut. Hela denna vecka har vi kunnat gå runt i shorts och linne utomhus, men sen måste man sätta på sig kläder när man kommer in, för det är SÅ KALLT! Det vill inte värma upp inomhus så det är väl en 15 grader, när det är 28 utomhus. Makes no sense. Visst kommer jag sakna vädret här, det är lite svårt att greppa att det faktiskt är vinter och ändå varmare än de flesta svenska sommardagar. Men saknar alltid hemma mer än jag saknar solen och värmen!
 

Kommentera inlägget här :