Whitehaven Beach

Wow vilken fin dag vi har haft! Vi hade ju båt ut till Whitehaven beach idag på eftermiddag, den har blivit rankad som Australiens finaste strand. Själv tycker jag ju att lake McKenzie och lake Birrabeen på Fraser Island också kan kvalificera. Det var i alla fall inte förrän vid efter 12 som vi skulle vara nere vid båten, så vi tog en promenad först på morgonen upp till en av Hamilton Islands högsta punkter och fick en fantastisk utsikt. Det är ju ingen stor ö det här. Sen åkte vi båt ut till Whitehaven beach där vi promenerade lite på den fina stranden och badade. Vi fick dräkter som ska skydda mot maneterna som kan göra en ganska illa, men den var ganska obekväm och maneterna finns mest under sommarmånaderna och på djupare vatten, så vi badade på grunt vatten utan dräkterna ändå faktiskt. Det är bara att de inte kan garantera att de INTE kommer vara där, så alla fick dräkter just in case. Sen såg jag en liten haj, den simmade bara någon meter från mig men den smet iväg illa kvickt när jag fick syn på den.

Imorgon ska vi ut till revet i två dagar, ska sova på båten så vi hoppas att det inte är så molnigt så vi ser stjärnorna! Och gissa vem som ska waaaay out of her comfort zone? Jag! Jag och mamma har bokat in osa på en introduktionsdykning på revet. Ska bli spännande, håll tummarna att ingen haj kommer och äter upp mig!

Hamilton Island från toppen av kullen
Jag, mami och papi på toppen av kullen
Whitehaven Beach
Balkonggäster

Kommentera inlägget här :