Snart blir Brisbane Atlantis

Och DÄR kom regnet! Skolor stängda och alla är uppmuntrade att stanna inomhus. Vägar är under vatten, parkeringsplatser är fulla av vatten och det finns videos av folk som åker jetski i en park... Kieran åkte till jobbet imorse men kom tillbaka redan vid 9, de hade ringt och ställt in vad han nu skulle göra på morgonen på grund av regnet. Regnet skulle bli värre nu på eftermiddag så han var fortfarande tvungen att åka till Ipswich med lite utrustning, så jag följde med på roadtrip en stund. Det är lite läskigt när det regnar så mycket... Och vissa vägar är verkligen vattenfyllda medan andra märker man ingenting på. Regnet har tagit en paus en stund men det är mer på väg! De sa just på tv att vi fått en månads regn redan sen klockan 8 imorse, nu är klockan halv 3. 500mm hörde jag någonstans att vi hade att vänta nu på eftermiddagn. Jag som lyckats få ett till shift idag, men de ställde in alla event, så det blev det inget av... Min chef ringde nyss i alla fall och undrade om jag ville jobba på lördag istället, så det blir ändå 5 shift dessa två veckor jag varit där!
I tisdags var det "wedding open house", så på komplexet jag jobbar har vi 5 olika rum och alla dessa var uppdukade i olika stilar för att folk ska kunna komma och titta och bestämma om de skulle vilja boka in sitt bröllop där eller inte. Sen i stora lokalen gick jag runt med canapeer för alla att prova, det kändes som ett väldigt lugnt och lyxigt shift jämfört med det stora bröllopet i lördags! Sen var vi tvugna att ställa om alla rum efteråt vilket tog ett tag, men jag behöver samla på mig lite timmar så det gjorde ingenting. 
 
Så, här är lite bilder från vår tur tillbaka från Ipswich. På sista bilden är det vatten som sprutar ut från vägbrunnen, de gör det lite överallt, avloppen är överfyllda!
 

Kommentera inlägget här :