Nya jobbet

Första shiftet klart! Måste säga att det finns fördelar med att jobba dessa tider, jag kan gå upp vid 9-10 och ändå ha flera timmar och hinna med mycket innan det är dags att gå till jobbet, sen när jag kommer hem går jag helt enkelt och lägger mig. Igår var jag hemma vid 11, men det var ett litet event (skönt att börja med), på lördag till exempel är det ett bröllop för 300 pers i den största lokalen så den blir garanterat senare. 
Det blev ett överflöd av ny information igår, så vi får se hur mycket som fastnade, är inte helt klar med var alla olika lokaler ligger än, det finns typ 7 olika rum och jag har så lätt att gå vilse. Har lärt mig att bära tre tallrikar samtidigt, även om fingrarna gör väldigt ont efter ett tag, hur man dukar, hur man ställer om, bära bricka med glas, servera, svårast var när man börjar gå runt när alla minglar och frågar om de vill ha något att dricka, de säger vad de vill ha, jag går in till baren, kommer ut med vad det nu var, och då har flera personer kommit så jag glömmer bort hur personen som egentligen skulle ha glaset ser ut... jag känner ju igen folk på deras glasögon, men igår hade nästan ingen glasögon så det gjorde det svårt. Men jag fick mycket beröm för att jag lyssnade bra och lärde mig snabbt, så det känns bra! Igår var det ett event med 45 personer, idag ska det bli 85 och på lördag 330, så börja litet och jobbar uppåt. Det enda jag inte riktigt gillar med kontraket är denna del
 
Det tar jag som att jag måste sminka mig. Inte kan de väl tvinga mig till det? Jag har inte sminkat mig till vardags på tre år, så den tänker jag faktiskt inte följa om ingen säger till mig att jag måste. Måste jag sminka mig som aldrig gör det annars så måste killarna också, så det så.
Annars är jag väldigt formell, skjorta och slips och hela viddevitten. Får heller inte ha läderarmband (står inget om andra armband så de lämnar jag på), får ej ha min ring (endast förlovningaringar och vigselringar), endast ett örhänge per öra (ingen sa något om min andra lilla plupp så den får sitta i för nu). Halsband får vara på så länge de hänger innanför skjortan. Väldigt specifikt ska det vara!
 
Kieran åkte precis, han började jobba halv 2 både igår och idag så det funkar ju rätt bra att vi får se varandra på förmiddagarna i alla fall. Idag har vi storstädat, vi har en inspektion imorgon så då måste det vara fint. Jag har fortfarande ungefär 3 timmar innan jag ska dra, väntar just nu på att golvet ska torka, sen är det nästan klart.

Kommentera inlägget här :