Heldag på stan

Godkväll! Hur glad var jag imorse när klockan ringde vid halv 8 för att vi skulle lämna kierans bil till verkstaden? Inte alls. Efter jobbet i onsdags gick jag och la mig runt 1, sen när kieran gick upp klockan 7 på torsdagen så vaknade jag också och kunde inte somna om, så idag var jag trött. Bilen blev påbackad när vi stod parkerade utanför en pizzeria i Hervey Bay, så huven är lite tillbucklad, så även botten på fronten och något har gått i en av blinkerserna så den högra fungerar inte. Så idag skulle vi lämna in den, och nu är den inte tillbaka förrän den 4 april... så nästa vecka får kieran ta min bil, jag har bara ett shift, på tisdag, så jag får hitta ett annat sätt att ta mig till jobbet den dagen. 

Sen åkte vi in till stan, fick oss en rejäl promenad, jag provade en klänning som jag sett online, men den blev inte bra. Kierans lillasyster ska gifta sig i juni så jag ska hitta något att ha på mig. Vi skulle ju äta lunch också, hittade ett ställe som verkade bra, fick ett bord, så frågade servitrisen om vi vile ha vatten, försvann och kom inte tillbaka. Och det var så fruktansvärt högljutt så vi gick faktiskt därifrån, vi kunde inte ens hörs varandra utan att behöva skrika. Det blev sushi sen istället. Nu säger min familj att "men du gillar väl inte sushi?" Jo men här har de sushi med panerad kyckling, det är gott!
Nu sitter vi här och tittar på vikings, imorgon kväll ska jag jobba igen. Beställde faktiskt hem en klänning från nätet som bar på rea och billig, så nu hoppas vi att den passar! 

Kommentarer :

#1: Anonym

Fin

skriven

Kommentera inlägget här :