Alone again...

... eller ensam är man väl inte, jag har ju Kieran! Men vi har lämnat av mamma och pappa på flygplatsen för nu ska de åka hem! Det har verkligen varit jätteroligt att ha dem här, vi har haft en så bra semester! Imorse var vi iväg till Lone Pine Koala Sanctuary där de har koalor och kängurus och lite kul fåglar och så. Mamma fick äntligen hålla och ta kort med sin efterlängtade fluffboll och pappa fick passa på han också. Det regnade till och från, men när det var som mest fick man sitta under tak, dricka kaffe och titta på koalorna så det var inte helt fel det heller. Spenderade några timmar där, sen skulle vi in till Brisbane och kika runt. Mamma och pappa kan ju inte säga att de barit i Brisbane om de inte varit inne i stan. Än en gång påmindes jag om varför man åker buss in till stan och inte bil. Vi cirklade säkert runt en timme innan vi hittade ett parkeringshus som inte var smockfullt. Men en söndag vid lunchtid när hus- och hemmässa är igång, vad kan man förvänta sig? Hittade i alla fall en plats tillslut och åt lunch på southbank, tittade på marknaden som fortfarande var igång, gick in till city och tittade på lite hus... då hade det slutat regna. Sen var det till att packa om väskor. De hade så mycket extra plats i sina väskor så de fick ta med lite av mina prylar hem som jag inte behöver som får bo i mitt rum tills jag kommer tillbaka. 
Nu ska vi se om jag orkar hänga upp en tvätt eller om det får vänta tills imorgon....
 

Kommentera inlägget här :