Ändrade planer

Jag har hela dagen intalat mig själv att det är söndag, men det är ju bara lördag så jag har ju hela kvällen kvar här i Brisbane! Vi har ändå haft rätt fullt upp nu i helgen, Kieran har fått ett jobberbjudande och börjar om 3 veckor, så våra Nya Zealand-planer har ändrats lite. Vi hade ju tänkt åka i 3 veckor, men vi kör nu en vecka istället och tar bara den norra ön, så lämnar vi den södra till en annan gång. Jag jobbar en vecka till, sen åker vi nästa helg. Vi måste bara höra med visa-folket så jag faktiskt får komma tillbaka in i Australien sen, annars är det ju lite bökigt... mitt nya visa skulle ta 21 dagar, vilket var i torsdags, men när jag ringde igår för att höra hur det går kunde hon inte berätta något. Mitt nuvarande visa går ut den 13 februari dock och vi är tillbaka den 12 sp det borde inte vara några problem, men Kieran ska ringa och kolla på måndag bara för att vara på den säkra sidan. Sen ska jag prata med min chef på måndag också och se om det här då blir min sista vecka eller om de vill ha tillbaka mig i två veckor när jag kommer tillbaka. Jag har varnat redan så han kan tänka på saken men det är lättare att diskutera face to face. Så hade vi ju tänkt att hyra husbil också att åka runt med, men med en veckas notis så fanns det inga kvar med företaget killen på resebyrån pratade med. Vi ska höra med ett annat företag också, men annars så blir det att hyra bil och bo i stugor! Så det är några detaljer kvar att fixa, men vi har nog det mesta klart... om allt är bra med visat och så, då bär det av om en vecka!

Kommentera inlägget här :