Smälter

Att skörda grönsaker när det är 35 grader varmt är inget jag kan rekommendera. Det var lite för varmt så alla blev hemskickade vid 1 så vi inte skulle få värmeslag. Tur att det inte är lika fuktigt som i brisbane dock, det känns så mycket varmare då! Imorgon ska det tydligen vara ännu varmare, tror det skulle landa på 37 grader, så vi ska börja redan vid 5 och sluta vid 1 så får vi en timmes arbete till gjort utan extremhettan. Själv glömde jag ju solkräm på benen idag så knävecken är rätt röda. Mina kompisar gick till lilla sjön ett tag men min hud vill nog vila så jag stannar inne. Stu och Yoav lämnar mig båda två nu i helgen, men kommer att få nya rumskompisar direkt, ett par, Lisa från Tyskland och William från Frankrike. De verkar trevliga de också!

Det är bestämt nu att jag får komma tillbaka mina sista två veckor, så får lite extra pengar i kassan innan mamma och pappa kommer och jag är arbetslös igen!

Kommentera inlägget här :