Officiellt flyttat in i Brisbane

Söndag i Brisbane. Och jag behöver för en gångs skull inte åka tillbaka till farmen om några timmar. Nu är jag klar! Hade min sista dag i torsdags, det fanns inte tillräckligt med jobb för fredagen, de sista veckorna har varit lite knapert med jobb på farmen för rödkålen och sellerin var inte klar så det fanns för mycket folk och för lite jobb. Spenderade fredagen i stanthorpe, sa hejdå till kollegor, packade ihop mina saker, och så åkte vi tillbaka lördag förmiddag.

Turen mellan stanthorpe och brisbane har ändrats ganska mycket mellan september och februari. Min favorit-tid var i september-oktober när man är ungefär halvvägs till Brisbane så är man uppe på ett berg och åker ner ner och ner (från Brisbane till stanthorpe blir det ju istället upp upp och upp) men i september oktober slutade vi vid 4, jag åkte direkt ull brisbane och kom upp på berget när solen började gå ner, och man ser ut över dalen nedanför och himlen var alldeles blå och rosa och lila, det var så vackert! Sen var jag tvungen att köra en tredjedel i mörkret och det är ju ingen hit... Sen gick solen ner senare, jag slutade tidigare, och även om dalen är fin så var det inte lika fint utan solnedgången. Under en kort stund åkte jag förbi ett fält fullt med blommande solrosor. Men det var ungefär 2 veckor sen försvann de. Är ganska glad att jag inte behöver köra den sträckan något mer, jag gillar inte att köra bil, och jag har kommit på att anledningen är att alla andra är ju banne mig dumma i huvudet.

Imorgon ska jag upp till Sunshine Coast och se kim, sen ska jag söka nya jobb, så fort jag får mitt rekomendationsbrev från managern på farmen, det skrev han så gärna och jag tror att det hjälper en hel del. För som det är nu är vi ganska panka efter nya zealand, kieran's jobb är bara deltid än så länge och jag får min sista lön på onsdag. Det blir spännande det här!

Så vad har jag egentligen åstadkommit under 5 månader på farmen? Jo här är en del....

Kommentera inlägget här :