3 dagar kvar

Sista veckan. Äntligen. Jag är så trött på att håret luktar sallad, att vad jag än gör så surrar alltid insekter i mitt tak när jag ska sova, att alltid hitta spindlar i duschen och ha en toalett som luktar avlopp. Trött på att inte kunna lita på vattnet i kranen då det är bra ibland men ibland är det vitt, ibland bubblar det och ibland är det fullt med skräp. Trött på att vara sömnig klockan 8 på kvällen för jag varit vaken sen 5, och trött på att vakna klockan 6 varje helg och inte kunna somna om för jag är så van. 5 månader klart, hur många trodde ärligt att 100% stadstjejen Lovisa skulle stå ut så länge? Jag har spenderat lika mycket tid här som vi bodde i Tasmanien... sjukt.

Det har inte varit så mycket de senaste veckorna heller. Mest irriterad blev jag igår när jag kvart i 6, allvarligt precis utanför dörren för att gå upp till skjulet där vi börjar, så får jag sms från managern som ber mig ta dagen ledigt. Jag sa att det var inte så rättvist att säga precis innan vi börjar, jag hade hellre sett att han bett mig dagen innan, men visst. Då fick jag svaret att "just come in". Men finns det inget att göra så är det ju ingen poäng med det, så det sa jag till honom och gjorde en till kopp kaffe. Planterarna jobbade inte heller, och Lisa som jag bor med planterar, så vi hade inget att göra någon av oss. Såg en timme senare att managern skickat sms att han kunde använda mig eller Lisa, jag fick bestämma, men klockan var redan över 7, så jag och Lisa åkte till Girraween istället. Vi gick upp på pyramiden igen, jag för andra gången men Lisa hade aldrig varit där. Det var bara vi och en fotograf för Outback Magazine där, och han ville ha lite folk i sina bilder så man kan se hur stora stenarna är, så kommer inslaget med så är vi i Outback Magazine's juni/juli nummer.

Nicole kom med en förkylning som hon gav till Kieran, så såklart hann den ikapp mig också. Men är jag sjuk nu så hinner jag bli frisk tills mamma och pappa kommer, så det var väl lika bra det! 

Kommentera inlägget här :