Uttråkad

En HEL VECKA utan jobb. Hur ska detta gå? Ska lyckas sitta här hela veckan utan att börja klättra på väggarna. Det är ju påsk och väldigt lite att göra på jobbet så hälften av personalen fick ett shift nu i veckan, andra hälften (dit jag tillhör) fick inga. Jobbade ju 5 dagar förra veckan i alla fall så det är väl något. Men andra säsongen av How to get away with murder har precis kommit till Australienska netflix, så jag har något att titta på. Har också varit och fixat mitt armband, det fastnade mellan två plattor när jag plockade ihop ett dansgolv på jobbet och en liten platta som hängde och dinglade slet upp den lilla ringen som låset fäster i. Nu är det fixat, så nu kan jag använada armbandet igen! Imorgon kväll ska jag skypa med farmor och farfar, i helgen kommer Nicole ner från Sunshine coast och firar påsk med oss. Eller inte så mycket fira påsk som att spendera tid, men vi köpte chokladkaniner i alla fall, för det är ju ändå påsk. På torsdag ska jag gå och titta på en lägenhet som är både mindre och billigare än den vi har nu, är bra om vi kan spara in lite pengar på hyra, speciellt om jag åker tillbaka till Sverige i augusti och Kieran måste betala hyra själv i några månader innan han kommer efter. Byter vi lägenhet så kommer vi inte längre ha ett badkar och Kierans mamma och syster köpte lite badbomber till mig när jag var på farmen, och jag hade en kvar, så igår morse tog jag mig ett långt bad med ljus och musik, något ska man väl hitta på när man har mycket tid men inget att göra!
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Men dyrare och mindre låter som en dålig kombo. Billigare vore bättre!

Svar: Var billigare jag menade!
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :