Tankar idag

Idag är sista anmälningdag till alla höstens utbildningar. Jag har mina val klara, men har suttit och stirrat på skärmen ett tag. Har jag valt rätt? Kommer jag in? Är på gränsen för mitt första val och har jag väl bestämt mig för det och sen kommer jag in på andravalet, då blir det ju fel ändå. Sen får man inte reda på om man kommit in förrän den 28 juli och den utbildningen som börjar tidigast börjar den 7 augusti. Det ger mig 1 vecka och 3 dagar att packa ihop, komma hem och börja skolan. Om jag kommer in. Det känns inte helt välplanerat det här. Men vill inte åka hem alltför tidigt heller då Kieran nog inte kommer förrän i början av december och ingen av oss ser väl direkt fram emot att spendera 4 månader på olika halvor av planeten. Men what to do. Har varit och kikat på en lägenhet i huset bredvid oss, samma komplex men mindre och på bottenvåningen, watch this space så hör jag av mig när vi flyttar och vad nya adressen blir... troligtvis om två veckor...

Kommentera inlägget här :