Mitt Stockholm

Stockholm, vackra, älskade Stockholm. Vad har du någonsin gjort mot världen? Ett land som inte har många pjäser med i spelet i mellanöstern, ett land som inte har mycket någon annan skulle vilja ha, förutom ett välfärdssystem som i alla fall Australien avundas. Mamma messade mig och Elvira igår kväll, jag hade gått och lagt mig och halvsov redan, och när hon säger att en lastbil kört in i Åhléns men ingen i familjen var där tänkte jag på bilrånen i Skärholmen när någon kört in med en bil, stulit lite prylar och kört ut igen. Magnituden av attacken slog mig inte förrän imorse när jag fick sms av bekanta i Australien som kollade att alla hemma är okej och jag började läsa in mig lite i vad som faktiskt hänt. Sån tur att ingen jag känner är skadad, alla är okej, men det är ändå folk som dog endast för att de råkade vara på fel plats vid fel tillfälle och det finns folk här i världen som handlar med inga andra motiv än att sprida skräck och död runt omkring sig. Väldigt sorgliga tider.
Jag känner mig ganska handfallen här borta, jag kan inte göra så mycket. Önskar jag var hemma och kunde krama om alla de mina. Ta hand om varandra, pussar och kramar!
 

Kommentera inlägget här :