Lördagsreflektioner

Regnet försvann, vattnet försvann, Brisbane gick inte under. Ärligt talat måste norra Queensland undrat vad ståhejet var, det var ju faktiskt inte SÅ illa här! Vi hade pizza-kväll med Kierans systrar, svåger, svägerska, och brorson i fredags, självklart gjorde Kieran alldeles för många pizzor som vanligt, så vi har käkat pizza sen dess i princip... Igår jobbade jag, då brukar jag få mat där, alltid några som inte dyker upp till eventen så när vi serverat klart så får vi äta lite om det finns mat kvar. Igår var det ett bröllop, mycket trevligare än det förra där det var 350 personer inklusive brudpar, tärnor osv. Igår var de... 190? Något sånt. Var väldigt imponerad av hur mycket italienare kan äta, det serverades först ett bord med kallskuret, sen hur mycket förrät som helst, stor huvudrätt som jag nog aldrig lyckats äta upp själv, sen bröllopstårta och sen kaffebord med choklad cannelloni. Hade en trevlig konversation med en italienare som kommit till Australien när han var 4, men hans fru var från området i Stanthorpe där jag gjorde mitt farmarbete och kände väl till ägarna till farmen. Pratade Italien och Europa, just då finns det inte mycket annat att göra. 
Det är lite märkligt att ställa om från farm-tid till restaurang-tid, förut gick jag upp klockan 5, nu slutar jag jobba klockan 2... 
Annars då? Finns ganska många yoga-studios i närheten, och jag är ju så fruktansvärt stel både här och var, så det är något jag funderar på att prova, men det är bara så dyrt... dyrare att bara gå på yoga än att ha ett gym-pass! Men här har inte gymmen pass särskilt ofta, så det finns ingen win-win lösning. Nästa vecka rullar första lönen in, så får se om det blir något över till yoga. Vi ska gå upp för Mount Coot-tha idag för något att göra i alla fall. Men nu gör Kieran pannkakor till frukost, hurra!

Kommentera inlägget här :