Det finns fortfarande hopp för bilen!

Bilen tog mig tillbaka till Stanthorpe! Kan inte vara helt säker på om den är fixad än för jag bar tvungen att stanna efter lite under två timmar när jag körde rakt in i en hagelskur. Jag ville gärna fortsätta köra men jag såg knappt vägen, det var precis där det går upp och upp och väldigt kurvigt så vet att det var halt, så förnuftet fick ta över och jag stannade vid sidan av vägen i en kvart. Jag var inte den enda, såg 5 par ljus bakom mig och tre framför som väntade ut stormen. Men den tog mig så långt och sen resten (ca 1.5h) hem. Jag är inte så bekväm att köra i regn. Eller det är inte regnet som stör, det är att det så snabbt blir så mycket vatten på vägen. Är ganska glad att vi måste köra halkbana för att få körkort. Närmre hem fick jag se en alldeles fantastisk solnedgång! Det var så vackert, och blixtarna var mitt i allt det rosa och orangea och där jag var då var vädret för tillfället bra.

Förövrigt har två av afghanerna nu flyttat in i vårt lilla hus, och de pratar knappt engelska, hmm...

Kommentera inlägget här :