0!

And we're off! Hejdå Tasmanien! Vi är på båten nu, efter att ha suttit och tittat på den i två och en halv timme. De skulle börja köra på bilarna vid 5, men de började inte förrän 6. Klockan är nu 10 i 7 och båten ska åka vid halv 8. Så natten blir på båten. Det var så dyrt att boka ett rum, så vi bokade bara stolar som går att fälla bakåt, så fick man en liten kudde och en filt. 
På vägen upp stannade vi både på ett vineri och åt en god foccachia och en ostplatta. Vem hade trott att jag skulle äta ost? Men det var faktiskt riktigt gott, godaste fetaosten jag någonsin ätit! Så stannade vi självklart till vid Anvers och köpte lite choklad att ha på vägen. 
Här är båten i regnet! 

Vad jag tyckt om med Tasmanien:
- Inga kackerlackor inomhus 
- Inga stora spindlar 
- Vattnet är faktiskt kallt från kranen
- Vattnet smakar inte klor 
- Jag har haft väldigt fina arbetskamrater och ett jobb jag trivts med 
- Det finns väldigt många fina platser att besöka inte så långt bort 

Saker jag inte tyckt om med Tasmanien:
- Vädret är inte lika bra som Queensland 
- Golvet är kallt
- Lägenheten var kall
- Finns inte mycket att göra om man inte har en bil och mycket fritid
- Den sista tiden har jag inte fått jobba så mycket vilket inte är särskilt kul varesig för mig eller plånboken 

Nu ska vi roa oss på båten till det är läggdags, vi kommer fram runt halv 7 imorgon så ska vi spendera dagen i Melbourne med Elina! 

Kommentera inlägget här :