Update

Godkväll!
Tydligen jobbar vi för snabbt, de andra på farmen hänger inte med, vi hade planterat allt som skulle planteras i veckan vid halv 2 idag. Det är torsdag. Så jag fick valet att ha långhelg om jag vill, men Kieran kommer inte förrän imorrn kväll och jag behöver pengarna så jag ska dit imorrn ändå och rensa ogräs. Kör nog till lunch så ska jag hem och plugga matte sen några timmar, ska skriva prov på lördag.

Ska också bli omlokaliserad på farmen! Det kommer massa nytt folk nu i veckorna, jag ska sluta plantera och börja packa det som skördas istället. Under tak, skugga, gör inget om det regnar, inget damm som flyger överallt... helt ok. De börjar skörda imorgon så nu i början kommer det bara vara ett shift, men sen när det drar igång ordentligt kommer det vara två team som växlar mellan dagsshift och kvällshift. Varannan vecka kör man 4 på morgonen till 2 och varannan vecka kör man 4 på eftermiddagen till 11-12 på natten. Så jag ska också flytta till ett hus på farmen nu i dagarna så att det blir närmre för mig. Det är ett rätt fint hus faktiskt, jag kommer dela med ett par från Taiwan som inte kommit än.
Bilen är fortfarande hos mekanikern, tydligen är transmission den automatiska växellådan... först när han ringde sa han att de kanske måste byta hela grejen... vilket är dyrt... men sen tittade de igen och det är någon "switch" som det läckt batterisyra på som kan vara orsaken till problemen... och det var därför vi bytte batteri härom veckan. Anyway, de skulle leta en second hand one imorgon, för att beställa en ny är både $250 och tar två veckor att få hit... så håll tummarna att de hittar något och min lilla blå låda kan fixas snart!

Kommentera inlägget här :