Heja apple store....

Så för ungefär 6 månader sen så trillade en liten gummiplupp, jag kallar den fot, av från under min laptop. Det var okej ett tag, men sen trillade en annan liten plupp som sitter under foten in i datorn och fastnade i en fläkt så hela datorn överhettades efter bara några minuter påslagen. Jag fick i alla fall datorn öppnad upp och fixad, han hittade den där lilla pluppen, men jag visste inte vad jag skulle göra med den så den slängde jag bort. Nu har nästa fot trillat av, de sitter ju bara fast med lite klister och jag har haft datorn i 4 år så det är väl inte så märkligt. Frågan är om pluppen innanför nu också kommer trilla av och det kommer hända igen, och är den lilla pluppen viktig på något sätt? Vi åkte till Chermside imorse där de har en applestore för jag ville fråga. Det är så himla mycket personal som står och gör ingenting. Jag hittade en kille, men han ville inte ens titta på datorn, han sa att reparationskillarna hade en 40 minuters väntetid om jag inte bokat tid i förskott... Jag frågade om jag bara kunde köpa nya gummifötter, men han sa att det måste de sätta på i reparationsrummet och det var det ju 40 minuters väntetid. Så jag berättade vad som hänt och frågade om den lilla pluppen på insidan är viktig eller inte, men han sa att "Vi måste titta på den, vill du boka en tid, eller vill du vänta 40 minuter? Vi har tider ikväll!" Men jag vill ju inte betala för att de ska titta på den när jag bara vill veta om samma sak kommer hända igen och om jag ens behöver fixa något? De hade säkert 10 pers som stod omkring och gjorde absolut ingenting, och han kunde inte ens titta på datorn snabbt, och han kunde inte sälja gummifötter till mig som jag lätt kan klistra på själv? Efter lite googlande så tror jag att pluppen på insidan faktiskt är en skruv som håller bottenplattan på plats, så helst vill jag ju inte att den ska trilla av... Anyhow, ska se om jag kan hitta en store feedback någonstans online och föreslå att de kan ju ha en kille som står och tittar på datorerna/telefonerna/ipads/vad man nu kan ha problem med och som kan sen berätta om man behöver boka tid för reparation eller om det är lättfixat... Dumt upplägg det där. 
Snart ska jag åka till jobbet, lyckades få ett extrashift på flygplatsen!

Kommentera inlägget här :