7 Timmar

Så lång tid tog det att städa ur vår lägenhet igår. 7 timmar. Vi börjar ju bli rätt bra på det där med att flyttstäda vid det här laget, men det gör inte det hela roligare. Sen när vi väl var klara, då hade ju en hel lägenhet flyttat in i ett enda rum hos Elisha. Hur ser det ut? Undrar ni. Ungefär såhär.
Rummet är ändå större än när vi bodde hos Kylie temporärt, men vilken röra! Vi har fått ordning på det mesta nu, med ordning betyder att vi kan gå från sängen till badrummet på natten om det skulle behövas, utan att ha sönder någonting eller oss själva. Det mesta av mina prylar är nedpackade redan, jag lämnade tillräckligt ute för att jag ska klara mig de här sista dagarna. Problemet är att det sista har lite svårt att få plats. Har fortfarande en del kläder som ska ner, en necessär, två hårddiskar, en kameraväska som ej får plats, och tre par skor... Jag vette fanken hur det ska fungera. Har redan gjort i ordning en låda på 17,6kg (en del av Kierans prylar ligger i också) som ska skickas nu i dagarna, ska väl försöka boka upphämtning till idag eller imorgon. Min bil är på besiktning just nu så vi vet att den är ok och kan säljas när jag inte behöver den längre. Kommer sakna min lilla blå låda. 
Igår natt drömde jag och packning och lådor och missade flyg hela natten, det är ganska stressigt när man vaknar och känner att man liksom inte vilat, jag har ju packat i huvudet hela natten. Funderade på att packa min lilla röda väska (min trogna röda, 13 år gammal och going strong), 10 kilo till och jag hade inte haft några problem. MEN. Qantas vill ha 500:- per extra kilo utöver mina 30kg som ingår, och jag känner att det inte riktigt är värt 5000:-, jag kan nog klämma in lite till i väskan... men förra gången så gick den ju sönder när jag försökte stänga den, och tror bara garantin gäller i Sverige, eller det är i alla fall där papprerna finns. Så jag har helst inte sönder väskan alls denna gång. 
Någonting fint kom ju i alla fall från vårt stökiga rum. För första gången någonsin för både mig och Kieran så har vi en TV i vårt sovrum (tills den blir såld).
 

Kommentera inlägget här :