Hard work work

God eftermiddag vänner och familj!
Jag provar på lite allt möjligt här på farmen, och i fredags blev det till att skörda. Skära wombok från marken, och jag är så himla glad att jag inte behöver göra det hela dagarna 5 dagar i veckan! Min vrist och axel har fortfarande träningsverk, men oj vad vältränad jag skulle vara om jag gjorde detta i tre månader! Det var faktiskt jättejobbigt, saknade min planteringsmaskin... Nästa vecka blir det tillbaka till packning igen skulle jag tro, det är inte så farligt men tiden går ganska långsamt. Två står på en sida och tar bort onödiga blad och fixar till bottnarna lite på kålen, sen går den genom en maskin och en ugn som plastar in dem och kommer ut på andra sidan till mig som lägger dem i lådor på 18.5kg. De trillar ner i en stor metallskottkärra så nu har jag massa nya blåmärken, på låren denna gång för jag lutar mig mot skottkärran när jag plockar upp grönsakerna... jag får ju blåmärken så himla lätt också, det ser ut som att mina ben varit i slagsmål!
I fredags var mina italienska vänners sista dag här, de åkte tillbaka till Italien igår morse efter två år i Australien. Så Kieran kom runt halv 8, så gick vi över till deras hus och hade en liten hejdå-fest! Alla andra hade varit lediga hela fredag och fick jobba idag (söndag) istället,  så var bara jag som var supertrött.
Igår var vi tillbaka till Girraween national park, vi tog med Yoav och Stu, det duggrgnade lite, men solen var ändå ute så det blev helt ok ändå även om det såg ut som att det skulle storma då och då. Och eftersom resten av gänget jobbat idag har det bara varit jag och kieran, th en promenad runt farmen, åkte och köpte mer solkräm till min stackars porslinshy, hittade ett bra café, köpte lite bra-att-ha-saker som klädnypor och tvättkorg. Nu har han precis börjat åka tillbaka till Brisbane. Förhoppningsvis har jag min bil tillbaka nästa vecka så jag kan komma upp nästa helg, vi är med ny lägenhet nu och Kieran får nycklarna på fredag så vi tänkte vi skulle ta helgen till att gå i secondhandaffärer och hitta lite möbler till vår nya lägenhet då denna är omöblerad. Meeen de som skulle skicka en reservdel till bilen från Brisbane tappade bort den så de fick beställa en ny som ska skickas med expresspost på måndag och ska vara här på tisdag, då har de haft bilen i två veckor. Själv tror jag de glömde beställa den första, men vad annat kan jag göra än att lita på vad mekanikern säger... så det är läget just nu, imorgon blir det start klockan 6 på morgonen igen!
Tänkte visa det fina huset jag bor i nu men mitt internet tillåter inte mig att ladda upp bilder... så det får bli en annan dag!

Kommentarer :

#1: U

vad är wombok?

Svar: Wombok är kinesisk kål!
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :