Lägenheten!

Säkert mycket efterlängtat ska ni få bilder från nya lägen heter. Tyvärr blir det ostädat i sin helhet, för jag har dumpat saker överallt, Kieran hade städat jättefint när jag kom hit i fredags...
Här kommer man in, skorna borde stå på skohyllan men tror ni de ör det någonsin? Och jag har räknat matte på köksbordet...
Vårt vardagsrum! Soffan och fotöljerna som vi fyndade för 75:-
Igår lagade vi créme brulée, och vad gör man med överblivna äggvitor? Maränger! Dett är precis till höger från hallen, öppen planlösning
Balkong med öppning både från vardagsrum och vårt sovrum
Första dörren - Tvättvrå
Andra dörren - Badrum
Tredje dörren - Andra sovrummet
Öppna dörren - Vårt sovrum
Vårt sovrum, har dock bara ett nattygsbord än så länge... men jag är ju inte här så mycket ändå än
Bakom dörren har vi klädvrån.. och dammsugaren ska egentligen inte vara där, den ska vara gömd i extra sovrummets garderob
Och badrummet som bara kan nås från vårt sovrum, convenient!
 
Så det är vår fina lägenhet! Jag är ju bara här varannan helg eller så, men det är skönt att ha någonting eget och med en bra dusch att komma hem till. Duschen på farmen är inte jättebra... men den fungerar!
Jag trivs ändå på farmen, här i Brisbane känner jag ingen, det skulle bara vara jobba, komma hem, jobba komma hem, men på farmen är det alltid folk omkring, jag trivs med mina rumskompisar och så, så jag har faktiskt ingen brådksa att sluta. Jag kommer att vara klar med mina obligatoriska dagar mellan jul och nyår, men stannar nog en månad eller så längre för att spara ihop mer pengar för Nya Zealand. 
Snart är det dags att packa ihop och åka tillbaka. Mekanikern tittade på bilen igår, han kunde inte heller komma på vad som kan vara felet... men vi vet hur vi kan felsöka ytterligare två sensorer utan att behöva köpa nya än, så vi ska göra det först och se hur det går. 
 
Så en extra bild på mannen i huset när han skruvade ihop våra nya stolar när jag räknade matte för två veckor sen!
 

Kommentarer :

#1: Moster M

Fiiint! Var ligger den nånstans?

Svar: I Stafford, Norra Brisbane :)
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :