Vintern är här

Nu är det faktiskt kallt. Utomhus, inte bara inne i huset. Det var -1 när kieran gick till jobbet, 2 grader när jag gick och har håll sig så hela dagen. Men tror alla att svenskar pratar ovanligt mycket om vädret, då har man inte jobbat i en butik i Australien. "Det är kallt ute" jo jag vet. "Det ut som att det kanske ska regna" Ja jag har också fönster. "Det är varm här inne" Ja jo vi håller dörren stängd av en anledning. Men grejen är, att ingen här vet vad en jacka är. Det är 3 grader ute, folk kommer in med shorts, eller i bästa fall en tjocktröja eller en poncho och säger att det är kallt ute! Sätt på dig en jacka så är det inte så illa. Men jag saknar värmen i queensland. 
Kieran har börjat leta nya jobb, det här fungerar inte längre, jag håller er uppdaterade. Problemet är att vårt kontrakt på lägenheten är på ett år, och får han jobb någon annanstans måste vi bryta kontraktet och då måste vi fortsätta betala hyra tills de hittar någon som tar över, vilket kan vara inte alls. Så inte helt optimalt med andra ord. Och jag måste veta vart vi tar vägen också så jag kan organisera mitt farmarbete.... 

Kommentera inlägget här :