Regn regn

Heeeela dagen har det regnat. Har varit heldött i affären, så mina 9.25 timmar blev jättelånga. En tjej svimmade i affären nån gång runt 8, jag hjälpte till så gott jag kunde och gav henne vatten och berättade för pappan var de kunde få mer hjälp. Han var tillbaka runt halv 6 och sa "Nämen är du fortfarande här?" Ja vart skulle jag annars vara? Hon är okej förresten, hade någon infektion så hon har fått antibiotika. 
Regnade fortfarande när jag gick till middag och tillbaka. Blött. Ser inte ut som att det kommer sluta på ett par dagar heller.
Köpte även yoghurt när vi va tillbaka i Hervey Bay, såna små så jag ska slippa äta munkar till frukost för det börjar jag bli lite trött på. Köpte 9 stycken för vi har 9 dagar kvar, så när jag kom hem på lunch så hade Kieran också tagit en till frukost... Det mesta av mitt delar jag gärna, men har jag köpt 9 yoghurts för 9 dagar så är det inte acceptabelt att ta en. Nu vet han det. Har förövrigt fått ännu en dag midre jobb, skulle jobba den 30, men de ändrade så vi tydligen får den 30 ledigt. Inget jag klagar över, för vi måste åka tillbaka på morgonen den 31 och jag vill hinna åka till sjön med sköldpaddor. Så kan alla vara snälla och hålla fingrar och tår att det är fint väden den 30 januari?
Tycker om att moppa golvet på jobbet, för medlet de använder luktar som nytvättade lakan hemma hos farmor och farfar, mysigt!

Kommentarer :

#1: Mamman

Lyckades vi? (Se till att det var fint väder 30/1)

Svar: Japp!
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :