Halloween

Hejhej!
 
Så igår va det halloween firande här. Jag och Kim har ju båda väldigt långa helger, och hon har ledigt från jobb i 3 veckor, så vi bestämde oss för att spendera dagen i Brisbane. Kieran va lite butter för han va också ledig igår, men behövde skriva en uppgift, så jag hittade (dyr) Daim att ge honom när jag kom hem som ursäkt för att jag lämnade honom hela dagen. Men Lloyd va här och höll honom sälskap så det är inte synd om någon.
Jag och Kim hade lunch på ett jättefint café, det började uppe vid gatan dr man beställde och så gick man ner för en gång så hade de en bakgård mellan två hus med staket och träd och grejer så det va nästan som om man inte va i stan längre. Shoppade lite, Forever 21 har just öppnat i Brisbane, vi funderade på vad vi skulle göra för halloween, så vi hittade randiga tröjor och köpte svart ansiktsfärg och ett par handbojor som vi klippte i två och fick varsin, så va vi tjuvar. Fick även låna en mössa av Mitch när vi väl va hemma. Vi gick till South bank och åt glass, och så åkte vi hem vid 5, va hemma vid 7. Det tar sin lilla tid. 
 
Kieran hade bakat pizza som va klar när vi kom in, Kim tog med melon och prosciutto och så hade vi Elsie över som väntade på att Koen skulle komma med pizza till henne... Men Kierans pizza är mycket bättre än domino's pizza. 
Så gjorde vi oss i ordning, va ute ett tag, Kieran stannade inne för han skulle upp vid 6 nu imorse för praktik. När vi väl tänkte att vi faktiskt skulle ut ut så är det alltid mycket folk för gratisbussarna som tar typ 15 pers och går en gång i halvtimmen, så vi skulle ta en taxi för vi va många, men blablabla det slutade med att vi stannade här och jag va tillbaka hemma och gick och la mig vid 12. Det är alltid så mycket trassel med att faktiskt komma ut, hemma kan man ju bara hoppa på tunnelbanan....
 
Aja, hade roligt i alla fall, ska städa och tvätta idag (yay!) och gå till Kim och lämna tillbaka Mitch mössa... Hon är nog hos doktorn nu dock för hon lyckades backa in i en brödskivare på bageriet hon jobbar i och skar upp armen så hon fick 5 stygn... Fin revisita till vår brottsling outfit :)
Såhär mycket tyckte mitt öga om att vara övermålat... Med min ögonkräm grej borde det vara fint igen på måndag 
 

Kommentera inlägget här :