Inte Fiji?

Så... Vi är fortfarande hemma?
Vi åkte till Brisbane, lämnade saker på flygplatsen, åkte in till stan och när vi satt och åt såg vi att vårt flyplan var inställt. Fick ju lite halvt panik, så vi åkte till flygplatsen direkt, hämtade grejerna ur skåpet (råkade låsa in min handväska istället när min ryggsäck smällde igen skåpdörren och låstes), vi sprang runt överallt, va där vid 7 och planet skulle gå vid 5 i 12, han som hjälpte med skåpet skickade oss till Qantas, Qantas skickade oss till Menzies, Fiji Airways kontor va stängt, Menzies hade ingen aning om varför vi blivit skickade dit, så han pratade med en annan kille som sa att Fiji Airways skulle vara uppe vid sin incheckningsdisk vid 8, de skulle hålla ett "announcement" vid 20:15, så vi gick upp och satte oss och åt maten som vi fått ta med från restaurangen. Personalen va inte där förrän 8:30. De började organisera, för de sm bokat flyget via Qantas hade direkt fått ett mail med nya flygtider så de skulle bara ha boende för kvällen, medan vi som bokat via Fiji Airways behövde både flyg och boende. Så de skrev upp alla namn för de skulle ringa några samtal, sa åt oss att sitta och vänta på sidan och så skulle de återkomma med information. Vi va på flygplatsen i 5 och en halv timme, de kom inte fram till oss en enda gång, de visste inte vad som pågick, de fick inte tag i flygolaget, vi fick inte ens nån direkt förklaring till varför flyget va inställt, tror det va att flyget inte kunde lyfta från Nadi och komma till Brisbane för att flygpersonalen inte dök upp. Vi fick i alla fall veta efter att ha fått gå fram till disken några gånger att det inte fanns några flyg kvar, allt va fullt från Brisbane Sydney och Melbourne både lördagskvällen och idag då, söndag. En tjej fick avboka för hon skulle till Fiji till sin brors begravning, men de hade inget flyg att sätta henne på så hon skulle inte hinna dit. Jag hade försökt ringa Fiji Airways själv när vi va på väg till flygplatsen, men två gånger hade de lagt på när jag berättat av problemet var, mitt i samtalet, efter att ha stått i telefonkö i minst 15 minuter. Jag undrade om det brytits, men en man vid disken sa att det hänt honom också 3 gånger inom en timme, så de la helt enkelt på precis innan de skulle boka in oss på andra flyg. 
Alla va ju ganska irriterade, vi fick ingen hjälp, de sa att jag fick lämna mina kontaktuppgifter så skulle Fiji Airways kontakta mig när de visste vilket flyg vi skulle få ta, men de hade lagt på i örat på mig två gånger så jag kände väll inte jättemycket förtroende för att de faktiskt skulle ringa. Slutade med att jag var förbannad, Kieran körde hemifrån till Brisbane för att komma och hämta oss, så vi lämnade flygplatsen vid halv 2 imorse, efter att ha vart där sen 7 på kvällen. 
Så imorse ringde jag Qantas för de ska tydligen ha nåt samarbete. Tjejen sa att jag var ombokad till imorrn bitti klockan 9:30 på morgonen, men Karro va inte det. Och var det någon från Fiji Airways som ringt mig om min nya boking? Nej. SÅ vi ringde Fiji Airways, hon där kunde först inte hitta Karros bokning alls, men sen fick vi i alla fall med henne på samma plan som mig. Den här gången la de inte på och jag har fått bekräftelserna mailade till mig. Eftersom vi nu kommer dit 3 på eftermiddagen, missar vi början på vår ö-hoppar-tur på 9 dagar som börjar måndag morgon, så vi fick ringa människorna på FIji också för att se möjligheterna att hinna ikapp vår tur. Vi kommer få själva hyra en speed boat för 900:- för att komma till första ön, så missar vi inte första natten på turen i alla fall, men vi missae ju hotellet vi skulle ha inatt och all mat vi hade förbetalt för idag. 
 
Men nu hoppas vi att det löser sig i alla fall, vi åker dit imorrn bitti, ska säga hejdå till Heather en andra gång, ännu en nackdel med uppskjutandet. Men jag återkommer väll om vi inte kommer fram denna gång heller, men de bokade om oss till Virgin så nu ska vi inte flyga me Fiji Airways i alla fall... Håller tummarna!

Kommentera inlägget här :