Nu slog vädret till!

Det är något med Australien och mitt hår som inte går ihop. Jag färgar håret rött - det bleks till orange. Jag har håret brunt - det blir orange. Jag färgar det blont - det blir orange. Jag har alltså nästan konstant orange hår, vad jag än gör. Det får fixas vid senare tillfälle.
I andra nyheter: Den första cyklonen på tre år har nått norra Queensland. Såg en video från hotellet vi bodde på på Hamilton Island, det är verkligen ingenstans man vill vara just nu! Vindar på över 200km/h där cyklonen kom i land och en himla massa regn. Här i Brisbane slipper vi nog undan lindrigt, det väntas regn men inget extremt, men upp i norr är det rätt illa. Idag skiner till och med solen över Brisbane. Så man kan ju lugnt säga att jag, mamma och pappa hade tur med vädret på semestern, som sagt, risky att åka till norra queensland under regnperioden!
Jag ska jobba i eftermiddag, väntar på att Kieran ska komma hem för lunch-paus. Han hade förmiddagen i södra Brisbane och ska till norra sidan på eftermiddagen, så han kommer förbi hemma på vägen liksom. Och jag börjar inte förrän 4. Håller er uppdaterade om väderförhållandena ändras, men här är vi rätt säkra och har inga planer på att förflytta oss någonstans just nu :)

Kommentera inlägget här :