Att bada i kale

Australien har ju så himla mycket konstiga och krångliga visum - regler så man måste besöka 5 olika webplatser, skicka två olika email och ringa tre olika personer för att få vettiga svar, men hur som haver - jag får åka! Eller åka fick jag väl hela tiden, men jag får komma tillbaka in, det var ju det som var kruxet. Så allt är bokat och klart, vi åker tidigt lördag morgon. Vad roligt det ska bli, ser väldigt mycket fram emot vår semester! Har fortfarande inte fått något klart svar än om jag får komma tillbaka och jobba två veckor när jag kommer tillbaka, borde veta ikväll, så vi får se hur det blir med den saken. Sen efter de två veckorna kommer mamma och pappa, det ser jag ännu mer fram emot!



Idag har jag både packat som vanligt, vår maskin strejkade hela förmiddagen och gjorde hål i plasten på varannan wombok, sen de sista timmarna simmade jag i kale. Vet inte om kale heter kale på svenska också eller om den har ett annat namn, men det är i alla fall ett såkallat "superfood" som ska vara bra för en. Om man nu lyssnar på såna som kallar gröna blad för superfood. Den håller i alla fall vatten väldigt bra och är snabbt att plocka så bommen blir snabbt full och man får liksom krama ner kalen i den stora plastlådan. Man tappar lite på vägen så plötslig stod jag med dyngsur tshirt och kale upp till knäna.

Nu ska jag läsa klart min bok och ska nog ta mig en tupplur innan middag!

Kommentera inlägget här :