Snart dags att flytta

Jag tycker inte om att flytta. Det blir så stökigt och jobbigt när man ska packa ner så mycket som möjligt och sen ändå kunna bo kvar några dagar. Kan bara tänka mig hur otroligt jobbigt det är att flytta från ett hus man samlat grejer i i åratal, vi har ändå ganska lite prylar... 

Vi har blivit godkända för en lägenhet nu i alla fall, ungefär 2 kilometer från där vi bor nu. Vi blev godkända för flera faktiskt men är väldigt nöjd med den vi nu ska flytta in i. På lördag börjar det kontraktet så helgen blir flytthelg. Jag jobbar på morgonen imorgon så det är lika bra, på lördag börjar jag inte förrän klockan 6 på kvällen så då kan jag hjälpa till hela dagen. 
Vi har ett nytt mål, att promenera en timme 5 gånger i veckan. Har man inte råd med gym så får man göra så gott man kan. Jag har en app på telefonen som heter 30-Day challenge så man har en liten workout varje dag, typ 5 minuter, så blir man överraskad med en rest day då och då. I maj ska vi köra water challange hela månaden, inte dricka något annat än vatten på en hel månad. Nu köper vi ju inga stora mängder läsk, vi har aldrig saft hemma och vi dricker knappt någon alkohol, så det kommer inte vara någon jobbig förändring. Mest att skippa kaffet och inte smuggla ett glas lemonad bakom baren på jobbet då och då. Kieran har ett par byxor som han vill passa i igen till sin systers bröllop om en månad, så nu går vi all in!

Fick blommor av Kieran häromdagen, så fina!

Kommentera inlägget här :