Blev en halvdag

Hallåååå! Blev en kort dag idag på jobbet, det regnade för mycket så vi blev hemskickade vid 12. Jag åkte och köpte regnkläder efter jobbet, det kommer behövas... Det har regnat jättemycket i Australien, stormar så illa att hela städer i South Australia blev av med ström i 12 timmar. Vi har det alltså inte så illa. Men tydligen är vädret på väg upp, håller tummarna för att det håller sig på avstånd! Ingen har sagt någonting om att vi inte ska jobba imorgon så jag åker väl dit och ser vad som händer. Blev tillsagda att bestämma imorgon om vi vill jobba på lördag förmiddag för att tjäna in lite tid, och jag behöver både timmar och pengar... det är långhelg nu i helgen, drottningens födelsedag på måndag. Nog för att vi redan fått en dag ledigt för drottningens födelsedag tidigare i år, för i Tasmanien och Queensland firar man olika drottningar. En av dem tror jag har den nuvarande drottningen och den andra får helgdag för en gammal drottning, men jag vet faktiskt inte vilken som är vilken. Kieran kommer i alla fall upp... ner...? Ner i väderstreck, upp i altitud, imorgon efter jobbet. Så ska jag jobba på lördag får väl han helt enkelt sova lite längre. Hoppas på fint väder så vi kan utforska nationalparkerna häromkring!

Kommentarer :

#1: Anonym

Det är samma drottning de firar. Men eftersom hon fyller år i en inte-så-bra månad så firas den i juni, utom i WA och Queensland som firar nån gång i september-oktober. Så om man är riktig rojalist kan man fira minst 4 ggr per år. Fast inte då på hennes riktiga fölsedag. Det är så härligt brittiskt!

skriven

Kommentera inlägget här :