Hej där!

Hemskt ledsen för superduperdålig uppdatering, men jag har nu flyttat till farmen så i helgen hade vi fullt upp med det och här har jag inte ens telefonmottagning inomhus, än mindre internet så det har liksom inte blivit av. Kieran kom fredag kväll, jag gjorde mitt matteprov som jag klarade med nöd och näppe. Jag tyckte jag hade koll på det som var i boken, så kommer provet och jag fattar ingenting.... men godkänt är godkänt! Nu har jag bara ett prov kvar att klara av, men först ett helt nytt kapitel om komplexa tal att räkna.... än en gång börjar kapitlet med "i kurs 2 lärde du dig..." men jag har inte läst kurs 2, så jag har inte alls lärt mig. Vi får se hur detta går.
Anyhow, har mitt eget rum här i huset i alla fall, en av anledningarna till att jag flyttade så hastigt, det fylls upp rätt snabbt och hade jag flyttat efter helgen hade jag inte fått välja. Delar hus med Yoav från Israel och Stu från Skottland. Kanske får ytterligare två rumskompisar senare, men hoppas inte det för att vara 5 personer i huset skulle bli lite trångt.... det enda jag har att klaga på egentligen nu är att det är så himla kallt i huset på mornarna. 7 grader har det varit de senaste dagarna. När solen är uppe blir det varmt ganska snabbt men inte vid 5-6 på morgonen. Och det är väldigt svårt att lämna en kall säng när man vet att rummet är ännu kallare! Men om någon vecka eller två kommer det vara bättre.
Låång dag igår, fick göra lite allt möjligt, skörda, packa, skörda mer, packa mer och plantera. Plantera hela dagen idag och imorgon blir det packa hela dagen, start klockan 6 och med vad vi har att göra skulle jag tippa på att vi är klara vid 5? Lång jobbig dag, men mer pengar åt mig! Har försökt räkna lite matte nu på eftermiddagen, men jag är så trött och jag förstår inte vad de försöker förklara så jag gav upp för idag. Vi försöker just nu göra upp en brasa innan middagsdags! Har fortfarande inte fått tillbaka bilen, mekanikern är inte jättesnabb... Så oroa er inte, jag lever, jag har bara inte jättebra internet!

Kommentarer :

#1: SUW

Kierans brillor har ÄNTLIGEN kommit!

Svar: Yaaay!
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :