Jullov!

Så var det (nästan) jul igen. Blev lite förvirringar på jobbet, Australien är nämligen ett trevligt land där man inte slösar bort lediga dagar. Så eftersom juldagen är på en söndag som redan är en röd dag, sen kommer annandag jul som också är en röd dag, så då sätter de in en extra röd dag tisdag den 27 eftersom vi missar den 25. Samma gäller för nyårsdagen som är en röd dag och en söndag, så den andra januari blir en extra helgdag med! Anyway, de sa att vi fick så välja om vi ville ha fredag ledigt eller tisdag. Jag hade redan planerat att ha tisdag ledigt och åka tillbaka till Brisbane ikväll och direkt upp till Hervey Bay,  men resten av mitt team ville ha fredag ledigt och jobba tisdag, så okej sa jag. Sen onsdag eftermiddag när jag inte var där så blev alla tillsagda att alla jobbar fredag och alla har tisdag ledigt, men då hade jag redan sagt till kieran att jag skulle komma tillbaka torsdag kväll. Hur som helst inget jobb tisdag. Sen pratade vi med managern och sa att vi redan hade gjort upp planer eftersom det var vad vi blivit tillsagda dagen innan. Då frågade han om vi skulle komma och jobba tisdag istället för nu fanns det tydligen jobb på tisdag? Så hur som helst jobbar jag inte idag och ska fundera på tisdag.... gjorde mina sista matteuppgifter imorse så om jag får godkänt så är jag klar! Just nu är vi på väg upp till Hervey Bay för att fira jul med kieran's familj. 


Så när jag körde hem igår var jag väldigt försiktig med hastigheten hela tiden, jag vet ju att det är mycket poliser runt omkring runt jul. Och jag brukar ju inte köra för fort, om jag kör för fort kanske jag ligger i 105 på en 100-sträcka. Meeen jag måste ha glömt att kolla på en raksträcka i nedförsbacke och helt plötsligt blir jag stoppad av farbror polisen som säger att jag körde i 115. Oops? Men jag har inga tidigare böter, har inte blivit stoppad tidigare och jag är väl så söt och trevlig så det slutade med att han sa "vad sägs om att vi spar dig lite pengar och du kollar hastighetsmätaren hela vägen hem." Tack tack tack sa jag och körde hem. Utan böter! Sparade mig 1200:-... tack snälla farbror polisen, jag ska sköta mig i framtiden! 

Kommentera inlägget här :