På språng

Godmorgon!
Ska iväg strax och äta lunch med min klass, får säga hejdå och lite så. Ska försöka komma ihåg att ändra min adress också till skolan innan så jag inte får mitt papper på att jag har avslutat Advanced Diploma hit när jag flyttat iväg... Ser ut som att vi flyttar ut den nionde december och börjar jobba den 12. Har mailat alla dokument och de väntar bara på svar från mina referencer så är det klart sen. Kierans föräldrar fick hans pass igår också och hans systrar är där uppe nu, ska tillbaka ner till Brisbane idag, så de lämnar passet här på vägen, han har en intevju för att förnya det imorgon, och antingen betalar vi express (600kr) för att ha det i nästa vecka, eller så postas det normalt och det är garanterat framme innan jul... Jag tycker ju om att ha tid, och med tanke på att visumet tar 4-6 veckor och de troligtvis inte gör något under jul och nyår, så erbjöd jag mig att betala hälften för express så att vi kan börja med den ansökan snabbt också. 
Jag letar box att skicka hem grejer i, men det är inte så lätt att hitta en stor nog. Va inne på postkontoret häromdagen och frågade om det finns en gräns för hur stor lådan får vara. Kvinnan bakom disken sa "Well, yeah, not massive." Mycket hjälp, tackar tackar. Frågade på ett annat postkontor igår för att se om de hade ett klarare svar, den kvinnan sa att det inte finns någon gräns, den får va hur stor som helst. Bättre svar. 
 
Försöker också få tag i farmor och farfar på skype, så vill ni svara skulle det va jättebra :)

Kommentera inlägget här :