Så var vi där igen

Australien hatar mig. Har fått ännu en allergisk reaktion till någonting okänt, så jag ser för tillfället ut som en prickigkorv och mitt ansikte ser ut som om jag somnat i solen. Kliar inte (inte mycket, bara vissa delar åt gången ibland), men är inte så vackert. Så Kieran drog mig till läkaren imorse eftersom det började med några utslag igår morse, och sen blev det bara värre. Läkaren hade en student med sig så han förklarade allt grundligt och berättade om saker det kunde vara men varför han räknat bort dem, och slutsatsen blev samma som förra gången. Allergisk reaktion mot någonting. Så jag ska fortsätta med antihestamin och fick utskrivet ännu mer antihestamin som jag ska ta på kvällen, för de får en att somna och på dagen tänkte jag vara vaken. Han sa att det borde försvinna inom en vecka, i värsta fall säger vissa 6-12 månader, men så ska jag inte hålla på, jag tänker ta mina tabletter och så ska det gå sin väg, punkt.

Kommentarer :

#1: Maria

Jag röstar på sandflugorna från Frasier island. De är de enda insektsbett jag varit allergisk mot. Prickig på HELA kroppen. Eftersom han den där pojken varit där och ni säkert har haft nån närkontakt så är det HELT SÄKERT så ;)
Stackars dig - allergisk mot australien!

Svar: Jag tror det är Australien i sig, eller nåt tvättmedel eller så, men jag står ut ett halvår till! :)
Lovisa

skriven

Kommentera inlägget här :