Kakdags

Halsfluss borta, nu kan jag äta normalt igen! Har en tacopaj i kylen från igår som jag får värma upp till middag. Har min Kieran tillbaka från Fraser Island också! Det är jobbigt när jag hemma äter middag sådär 7-8 och i Australien kan man äta middag vid 5... 5 är för tidigt. Så Kieran gick till jobbet halv 6 och va på mig för han tyckte jag skulle äta middag. Vid halv 6. Nah. Är nu färdigäten och klar, har skrivit blogginlägget jag har som uppgift att skriva varje vecka i skolan, mina rumskompisar sitter utanför och räknar kalorier, så jag tänker öppna ett paket med kakor :)
Jag har haft glasögon så mycket nu, så nu när jag har linserna i fortsätter jag att peta upp mina icke-existerande glasögon på näsan. Jättejobbigt.
 
Har även lärt min sambo ett litet knep när man ska tvätta. Det kallas "Gå igenom fickorna på byxorna innan du lägger saker i tvättmaskinen". Jag frågade om han gjort det och fick svaret att "Nej det behövs väll inte, om jag inte gör det blir jag glad om jag hittar pengar i tvättmaskinen efteråt." Jag tycker inte det är någon vidare bra strategi, så jag gick igenom alla byxfickor ändå och fiskade upp en sådär 6 påsar salt ifrån ett fish'n chips ställe ur ett av paren. Point proven.

Kommentera inlägget här :