Gott nytt år!

Godkväll, och välkomna till sista inlägget detta år. Rätt sjukt att det redan är slut... Gått fort men vatit roligt!
Jag har jobbat mellan 8 och kvart i 7 idag, jättetrött. Kieran får inte stänga pizzan förrän 8 och så ska de städa upp, så väntar mig väll inte honom förrän runt 9. Så jag ska sitta här på miin delade veranda ett tag och dricka en cider och läsa min bok... Vi ska väll iväg till baren lite senare, och ska försöka stanna uppe till 12, men jag ska ju börja jobba igen vid 8 imorrn. Har varit så fruktansvärt varmt idag, känner mig som en smältande glass. Min kollega kom just förbi och sa att vi slog det hållda rekordet i försäljning med 1000 dollar idag!
Vi har väldigt gamla kassapparater, så när man väl slagit in något kan man inte ta bort det, och har man skrivit en siffra kan man inte radera, så man får skriva ut kvittot, skriva O/R och anledning och sen bara dra bort från dagsavslutet. Glömde trycka på en knapp idag och helt plötsligt kostade två drickor 45000 dollar... 
 
Min favoritsysselsättning i butiken är när svenskar är inne och diskuterar med varandra, typ
"jag undrar när de stänger..."
"Ska vi fråga?"
"Nää..."
"Undrar om man kan ta ut pengar här"
"Jamen fråga!"
"Äh det kan vänta"
 
och jag står där och nickar och ler. Två tjejer hade inge aning om vad jag pratade om, jag drog hela drillen om hur kortbetalning funkar med utländska kort, de säger
"Yes, yes" Och nickar för fullt, sen säger den ena
"Vad sa hon?"
"Ingen aning..."
Jätteroligt!
 
I övrigt hade vi en olycka med en mobilladdare häromdagen, Kierans laddare brände sönder hans telefon, laddaren var jättevarm, det luktade bränd plast och nu går hans telefon inte att ladda. Jättebra när pengarna han sparar här är för att åka till Sverige, inte för att köpa ny telefon.
 
Jag har haft ett ganska bra år ändå, men snart är det dags att komma hem, ge migen och en halv månad!
 
Gott nytt år, pussar och kramar!
 

Kommentarer :

#1: Mamman

Ditt år är 14 timmar kortare än vårt! Gott nytt år! Pöss!

skriven
#2: E

börja snacka svenska med dem och se hur de reagerar.

Gott nytt år, saknar dig, puss!

skriven

Kommentera inlägget här :